Paparázó - az apablog

Paparázó - az apablog

Skandináv lakberendezési áruház

2010. április 01. - Bubuluc apuka

  A férfiember általában még legénykorában beszerez egy kanapét, egy fotelt, egy asztalt és egy polcot. Ezzel úgy gondolja, hogy be van fejezve a nagy mű, igen, a kanapé-, fotel-, asztal- és polckérdés egy életre, vagy legalábbis pár évtizedre meg van oldva, el van intézve, ki van pipálva, s a továbbiakban legfeljebb a sarki boltba megyünk le néha sörért meg kajáért. (A férfiaknál némileg hasonló a megházasodás pszichológiája is, de ezt most hagyjuk, mert esetleg az asszony is idetévedhet.)

  Csakhogy amikor jön a kis feleség, meg később a gyerekek, a jól berendezett élet felborul. A hölgyeknek sajnos megvan az az idegesítő tulajdonságuk, hogy nem akarják csupasz falak között egy kanapén leélni az életüket. Így aztán az ember egyre gyakrabban kapja azon magát, hogy az Ikea mélygarázsában szív egy csomó kartondobozzal és papírzacskóval.

  A helyzet az, hogy az apákkal és férjekkel való egyik legalapvetőbb kicseszés az Ikea léte. A társasági élet szigorú szabályozását, a nyugodt alvás megvonását és a magányos perceknek a vécére történő korlátozását meg lehet szokni, de az, hogy az ember kénytelen rendszeresen hosszú órákat tölteni a lehető leghülyébb nevű lakás-felszerelési tárgyak között, már-már elviselhetetlen.

  (Mellékszál: régebben lehetett kapni FASZ fantázianevű asztali lámpát, de ezt valami miatt kivonták a forgalomból.)

  A baj ott kezdődik, hogy mi, fickók, Ikeába kizárólag másnaposan megyünk. Normális esetben ugyanis tudjuk úgy húzni-halasztgatni a dolgot, hogy végül egy időre feledésbe merüljön az akciós kávéhabosító, de ha előző este csúnyán berúgunk a primitív haverokkal, s az asszony ezután veti fel az ügyet, akkor afféle kompenzálásképpen kénytelenek vagyunk bűnbánatos, zöld arccal előkaparni a slusszkulcsot.

  Pedig már önmagában az szemétség, hogy – arra hivatkozva, hogy bútorboltról van szó –, a férfitól elvárják, hogy ő is tartson a nőjével. Nos, valójában általában nem franciaágyat vásárolunk, hanem vázát, biztonsági gyerekbiszbaszt és praktikus izétartót, vagyis csupa olyan dolgot, amit egy anyuka két gyerekkel is simán hazacipel. Még pár csomagolt bútor is simán felfér a hátára. A nők Ikea-élményéhez azonban, úgy tűnik, szükség van ránk.

  Az áruház aztán maga a pokol. Buftu mindig kéri, hogy tegyük be a gyerekmegőrzőbe, aztán persze mindig megbánja, és mi ezt előre tudjuk, így vásárlás közben miatta is idegesen feszengünk. (Nem tudjuk, hogy mi alapján választják ki a gyerekvigyázó hölgyeket, de mi olyan borzalmas gyerekundort, ami az ő szemükben ül, utoljára Éva néninél tapasztaltunk harmadik általánosban.) Pöp jön velünk, egy ideig nincs is gond vele, de aztán a játékrészlegnél természetesen kirobban a balhé, ami a pénztárig tart.

  A bolt maga ugye úgy van felépítve, hogy nem lehet ám csak úgy rögtön odamenni, ahova akarunk, mondjuk a képkeretekhez, hanem szépen sorban minden végig kell járni. S eközben természetesen a kosár lassan megtelik olyan praktikus és megfizethető árú dolgokkal, amelyekről sosem gondoltuk volna, hogy valaha szükségünk lesz rájuk. Tényleg egész jól megvoltunk harminc évig nejlonzacskótartó, gyermekkézmosó sámli és bambusz nélkül, de ezt másnaposan, frusztráltan, egy bömbölő gyerekkel a karunkban kurva nehéz megértetni egy fészekrakási lázban égő nővel. Aztán a pénztárnál kiderül, hogy oda a havi fizu, pedig csak egy Bjorgkit könyvtámaszért ugrottunk be. A vásárolt áruk között meg persze mindig akad egy olyan hosszúkás valami, ami épphogy nem fér be a csomagtartóba, s kezdődhet az ügyeskedés az utastérben: te ideülsz, ezt az ülést lehajtjuk, azt a gyerekülést átrakjuk oda, Pöp az öledben ül, és végig egyesben megyünk haza, mert a csomag csak úgy fér be, hogy rajza fekszik a sebváltón.

  Aztán otthon vár ránk az összeszerelés. Ez tulajdonképpen régebben még pozitív dolog volt: az ember némileg férfinak érezhette magát, hogy képes egy marék csavarból, néhány kínai furnérlapból meg pöcökből összeállítani egy komplett ruhásszekrényt. A büszkeség azonban idővel csökkent, mert az asszony kifigyelte, hogy a rajzos útmutató alapján egy hülye is bármit összerak, így a csendes tiszteletet felváltotta a türelmetlen nógatás, vagyis már azt a kis sikerélményt is elvették tőlünk.

  Az egyetlen jó dolog az Ikeában a büfé, ahol a város legolcsóbb hotdogját adják. Persze nem a virsli a királyság, hanem az, hogy a majonézt, kecsapot, mustárt mi magunk nyomhatjuk rá, így az az illúzió keltődik bennünk, hogy némi túladagolással mi is meglopjuk egy kicsit a multit. Sajnos a régi, tehéntőgyhöz hasonló adagolót nyomókaros változatra cserélték, így a finom erotikus élmény oda, de így is lehet orrba-szájba nyomatni a majonézt, és erre bíztatni a gyerekeket is. A gusztustalankodásban szerencsére ők is benne vannak, így egy-egy alkalommal fejenként legalább másfél kiló kulimászt szétkennek az asztalon, a padlón és az előtérben kiállított bútorokon.

 Ennyit minimum megérdemelnek ezek a kurva svédek.

A bejegyzés trackback címe:

https://paparazo.blog.hu/api/trackback/id/tr171878328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaijin 2010.04.01. 10:02:01

szívemből szóltál.

"A bolt maga ugye úgy van felépítve, hogy nem lehet ám csak úgy rögtön odamenni, ahova akarunk, mondjuk a képkeretekhez, hanem szépen sorban minden végig kell járni."
kispályás tömegborzoknak. vannak kis folyosók, amiken lehet rövidíteni, persze ezt az asszony rühelli.
és ezáltal nem is használható.csak ha konkrét listával engem zavar el.

Bubuluc apuka 2010.04.01. 12:53:55

@gaijin: Levágás megtiltva, amúgy is, olyan geci módon vannak kialakítva az osonófolyosók, hogy ha az ember túl sokat próbálkozik velük, előbb-utóbb visszatér az egész legelejére. Biztosabb megpróbálni a lehető leggyorsabban végigsunnyogni a nyilak mentén.

naugyehogy 2010.04.01. 13:47:00

Kezdők :-P
Bejárattól egyenesen le kell menni a piactérre, felső kiállítói szint csak akkor ha az étterembe tartunk húsgombócot és daim tortát falatozni! (Daimj torta külön jó, a benne lévő karamell összetapasztja a gyerek száját)

st37 2010.04.01. 14:17:25

Ha valaha kirandultál térképpel kezedben a Börzsönyben, Bakonyban,stb. akkor gyerekjáték az IKEA. Ha nem, akkor szívjál. :)

Jim Raynor 2010.04.01. 14:18:10

na, a piactér az a pokol hetedik bugyra minden férfiember számára. kismillió biszbasz, amit a nőnemű egyedeknek persze egyenként mind meg kell nézniük, tapogatniuk, szagolgatniuk, stb. tébolyda.

a hotdog viszont tényleg királyság, és ne feledkezzünk meg az automatás vörösáfonya vagy miafaszom üdítőről sem :D

Aszpartám 2010.04.01. 14:20:32

Tejóég, ezt a posztot a számból vetted ki!

Hányszor, de hányszor volt már, hogy csak "nézelődni" mentünk be, és végül gyertyatartókkal, alátétekkel, asztali lámpákkal meg franc tudja mivel felszerelkezve mentünk ki, és miközben a fejemet elöntötte a vér hogy hogy fogom hó végéig kibírni pénzzel, a párom még további 10 dologra mondta rá hogy ez mennyire jó lenne a lakásba..

Tény hogy a chilis ketchuptól tocsogó hotdog jó, bár én igazán a kombo menüért vagyok oda, amihez utántöltős pohár jár - ilyenkor a végén már hányingerem van a sok vörösáfonya-limonádé koktéltól...

pPanni 2010.04.01. 14:27:36

Én is rühelltem családdal (=anyám+nővérem) odajárni, mert nem bírtam végignézegetni mindent. Igaz, most nem kell lakást berendeznem, de amikor kellett valami apróság, neten összenéztem egy listát, hogy a méretek alapján ezek esélyesek (fedeles tartódoboz, éjjeliszekrény, elasztikus lepedő stb), és helyben megnéztem, hogy melyik is jó igazából (neten nem tapintható az anyag), aztán húzás le a raktárba.

Kis csetreszek, meg porfogó bizbaszok úgyis eltörnek/elkopnak/kifakulnak/elvásnak. Gyerekkel nem mentem, de a kajálda elé berakni a sok színes játékkal/gyerekholmival teli osztályt övönaluli minden szülőnek.

És mégis nőnek érzem magam. :) Igaz, én imádok ikea-bútort szerelni.

jorda 2010.04.01. 14:28:17

Az étterem jó ! Gyors,olcsó és megfelelő minőségű étkezéshez kiváló.
A választék szerény,de nem mindennapi használatra kiváló.

Az árak elrugaszkodottak a magyarországi viszonyoktól.
Praktikus,kényelmes,egyszerű...blablaba,de drága és nem egyedi.

histar007 2010.04.01. 14:32:55

TAzért az asszonynak vissza lehet vágni! Például bármi, ami az ember keze ügyébe akad, el kell kezdeni vele játszani. Felülni a hintaszékbe, fejre húzni minden plüssállatot, rallizni a bevásárlókocsival, és persze játszani az étellel. A végén venni egy narancssárga dobozos csavarhúzó-készletet (már van minden helységben és a kocsiban is kettő). Ha ezeket betartod, szeretni fogod az IKEA-t.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.04.01. 14:33:29

De jó poszt! :-)

Én is egy hasonló (de kisebb) lakberendezési áruházban dolgozom külföldön. A tapasztalatom: nincs az a kínai, akármiből készült, gusztustalan, használhatatlan, szupergiccses, funkcióját tekintve megállapíthatatlan tárgy, amit ne lehetne eladni.

Legutóbb például beküldött a központ egy (persze kínai) - nem is tudom, hogy írjam le - szóval úgy néz ki, mint Kinizsi páncélinge, amit szétlőttek a törökök ágyúval. Vagy mint mikor a földre dől a tökig rozsdás, ezeréves drótkerítés. Mindez kartonpapírra erősítve, ráírva, hogy "Art". Azt mondtam, hogy ezt már képtelenség eladni, hiszen falra nem lehet kirakni, megállni magától nem áll meg, Vágó István ezer rákérdezéssel nem találná ki, hogy micsoda, és böhöm nehéz.

Eladtuk :-)

Zsola777 2010.04.01. 14:34:21

A pöcköt csapnak hívják, általános iskolai anyag.

Yoe. (ahogyavilagotlatom.blog.hu) 2010.04.01. 14:34:37

Engem konkrétan a (ffi) párom szokott noszogatni, hogy menjünk... És gyertyákkal is ő pakolja tele a zsákot...

efhábé 2010.04.01. 14:40:27

A hotdog király és nem elsősorban az önkiszolgáló majonéz miatt, hanem a kiváló minőségű virsli miatt.

Az étterem meg szar, semminek sincs íze. És hiába tűnik olyan hű de olcsónak a bejáratnál ajánlgatott épp aktuális kaja, mire normális menüt válogatsz össze, ugyanannyiba kerül, mint bármilyen más étteremben, de ott legalább van íze a kajának és nem a gyerekjátszó mellett kell megenned a kajádat iszonyatos hangzavarban.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.01. 14:42:11

Grapefruitlé és fagyi. Az is királyság.

Egyébként én sokszor megyek gyerekkel, férfi nélkül, ha csak apróságot akarok venni. Meg ilyenkor nyugisabban lehet kinézni a nagy dolgokat is. Aztán lehet vinni az embert is magunkkal egy röpke körre, célirányosan.

Mert, amint tudjuk, pasival vásárolni, na, az a kihívás.:))))

efhábé 2010.04.01. 14:43:45

@naugyehogy: Bejárattól egyféleképpen lehet egyenesen lemenni a piactérre, lépcső végén balra az átjárón, ami a gyerekosztályra visz, annak a végében van a piactérre menő lépcső, vagy ha egyenesen mész, akkor az étterem, úgyhogy egyrészt nem ismered az ikeát, másrészt lúzer vagy, ha egy daim-torta miatt hajlandó vagy végigbolyongani a felső szintet :)

[c] 2010.04.01. 14:44:04

Utálom az ilyen mindent-végigjárunk-órákon-keresztül vásárolgatást, ami nem is vásárlás, mert a bigyók 98%-át csak végigtapogatjuk. Ruhát próbálni is utálok. Mi a fenének tapogassak olyasmit, amit eszemben sincs megvenni?

Gemál Ben 2010.04.01. 14:44:36

@Zsola777: Hű, ez aztán szellemes beszólás... (...akart lenni, de jelzem nem sikerült.)

efhábé 2010.04.01. 14:45:56

@efhábé: Már persze, ha az Örs vezéren lévő ikeáról beszélünk, mert a budaörsit nem ismerem :)

Télleg, lehet abból messzemenő következtetéseket levonni, hogy az IKEA nálunk ennyire preferálja az Örs nevet? :DDDD

szotyirapénzt 2010.04.01. 14:54:00

@efhábé:
"... az IKEA nálunk ennyire preferálja az Örs nevet?"

Igen, a következő az Őrs(égben) nyílik.:)

nem szeretem a margarint (törölt) 2010.04.01. 15:04:16

:)))
Ez szép poszt volt!
Életemben be nem tettem még a lábam az Ikeába, és valószínűleg az elkövetkezőkben sem fogom. Még az aktuális katalógusukat sem sikerült elejétől a végéig átnéznem, mert általában a felénél émelyegni kezdek a sok ízléstelen kacattól.

@szotyirapénzt:
Vagy (V)örsön... :)

Otto von Bolschewich 2010.04.01. 15:05:57

Az Örs vezér téri sokkal prolibb és lepukkantabb, mint a budaörsi.

garage 2010.04.01. 15:11:49

@szotyirapénzt: vagy Kővágóörsön :)
amúgy a cikk nagyon király, minden férfi szívéből szóltál

J.W. Booth 2010.04.01. 15:17:16

Az IKEÁ-t családoknak találták ki. Akinek teher a gyerek, az "asszonyt" meg tartja és elviseli, az ne járjon oda.
Másnaposan úgyis csak elbaszod a többiek kedvét.

Advanced Flight 2010.04.01. 15:19:13

Egyszer párommal elmentünk az IKEÁ-ba, néhány apró kiegészítőt venni. A túra elején magunkhoz vettünk egy olyan nagy sárga (vagy kék?) szatyrot, ami bevásárlókosárként funkcionál.
Végigjártuk az egész üzletet, mindent megnéztünk, kipróbáltuk a fotelokat, megjegyzéseket tettünk a többi vevőre[:-), szörnyülködtünk az árakon stb. Persze amit venni akartunk, az nem volt vagy nem tetszett.
Végeredmény (vagyis a megvásárolt termék): 1, azaz egy darab, kb. 15 cm-es plüssmackó. Alig találtuk meg szatyor alján.
Viszont végigröhögtük a hazafele utat, hogy ezt hogy sikerült összehozni.
Tulajdonképpen frenetikus élmény volt, és olcsón megúsztuk. :-)

zsebdög 2010.04.01. 15:19:48

Mo-hoz képest elrugaszkodott árak? tény, a kanapék nem olcsók, viszont a huzatuk pamut, baromi jól tisztítható és nagyon kényelmesek.
én már két lakást rendeztem be ikeával és a minőségével (és az árával) tökéletesen elégedett voltam. a konyha külön dícséretet érdemel.
ja, és a bolyongás: legutóbb másfél A/4-as oldalas bevásárlólistával mentünk, vacsorával együtt nem volt egy óra, amit ott töltöttünk.

xofi-extravaganja · http://www.extravaganja.hu/ 2010.04.01. 15:23:41

Háhh, ez vicces. Én már semmi pénzért nem vinném a pasimat, mert tudom, hogy utál ott lenni (nem rejti véka alá). Egyszer a salgó helyett kinéztem valami sokkal jobbat, de addig nem vehettem meg, amíg ő nem látta. Mire leesett neki, hogy el kell jönnie. Oké. Eljött az asztalos haverjával, széthúzták, fikázták a szekrényt, törtek-zúztak, hívták az üzletvezetőt, követelték az igazgatót, hozzáteszem, vasárnap este volt. Akkora balhét csaptak, hogy több mint egy hónapig nem is gondoltam az ikeára. Azóta titokban veszek ezt, azt, a papírját elrejtem, ne lássa, hogy ikeás, mert kinek kell, hogy basztassák... mindegy. van az a 90 nap, vagy 120, így ha nem megy át a vizsgán, visszaviszem, így duplán mehetek, kvázi másodszorra ő küld, :Đ

--------------------------

nálatok, látom, más a helyzet. a jó hangulat kedvéért, órákig feszengtek, de higgyétek el, nem kell, mert ha mindenképp elmentek, van kiút:

-------------------------

1 :: fent leírt "menekülőutak"
- a lift, lassan jön, de megéri várni, mert felmész, ki sem kell szállnod, és lemész, és nem oda visz, ahonnan hozott, hanem a piactérre.

1.2 :: bár nő vagyok, magam is utálom már ezt a túrát, a kijáraton megyek be, a pénztáraknál. bár ez peeputyal kényelmetlen lesz.

2 :: ha már ott vagy, figyelt a 'metrótáblákat': .. ha erre jössz... de amit kihagysz: ... . na, arra kell menni. ha nem szólsz asszonykának, észre sem fogja venni, hogy kihagytatok 2 szobát. persze olvass.. ha a fürdőszobacuccokat hagyod ki, és pont azt akar venni, lefülel. báár, akkor sem biztos. és ne áruld el neki, mi alapján tájékozódzs, mert akkor nem fogsz kikerülni onnan.

3 :: legyél úriember, rohanj te a gyerekért, hagyd, hogy addig ő válogasson, nyugtasd meg, neked az nem teher, és neki is könnyebb lesz így. örülni fog, hogy megszabadul tőled, mert addigra már ő is rájött, hogy kár, hogy elhozott.

4 :: maradj a büfében, vigyél titokban újságot. ha nem mered megmondani neki, hogy nem érdekel a téma, játszd el, hogy kiment a bokád. amikor fizetni kell, tuti jelentkezik, és kedves lesz. ha nem lesz kedves, ne fizess helyette.

5 :: a nyafogó gyerek tuti tökre idegesíti. ajánld fel, hogy bár téged is érdekel, de hogy neki jobb legyen, kiviszed a gyereket fagyizni, mert látod, hogy miatta nem tud élvezkedni. háhás lesz.

6 :: ne igyál, legalábbis ne legyél másnapos

7 :: felejtsd otthon a pénzed, vagy nyiss egy új bankszámlát, amin csak x pénz van. még a pénztár előtt kipakolja majd a fele szart, hogy ne égjen be, hogy nem tud fizetni

8 :: ikea előtt (időben) használj kenderes testápolót, az megnyugtat .)

-------------------------------

@@@ felhasznalo : pasival vásárolni nem kihívás, baromság .)

LiberAll 2010.04.01. 15:25:08

Amíg az Alföldre nem építenek Fikeát én nem fogok ott vásárolni 2*80 km autózni, hogy rohadt drágán vegyél valami kínai, vagy Lengyel/Román gyagyi bútort, bár mondjuk az állólámpáik egész jók.

Zz_ 2010.04.01. 15:28:52

Egyszer valaki kitalálta, hogy ikeas karácsonyi ajándékot akar. Persze 22-én akartam megvenni. A sor akkora volt, hogy ingyen ásványvizet osztogattak a sorbanállóknak. Gondoltam, másnap, nyitásra odamegyek. Nyitás előtt fél órával már legalább 100 ember tolongott egy kordon előtt, amit pontban nyitáskor bontottak, és a tömeg mint valami maratonin, berohant. Szörnyű morbid volt.

2010.04.01. 15:31:07

Én biztos ufó vagyok, de nő létemre nem szeretek bóklászni az ikeában.
Főleg nem egy zöldfejű férjjel, mert nem jellemző, hogy meg akarjam bűntetni, csak azért, mert jól érezte magát előző este a haverokkal...:))
Inkább nekem bűntetés, ha hétvégén olyan helyre kell mennem, ahol az 1 nm2-e eső kismamák száma meghaladja a 15-öt...:D

esef 2010.04.01. 15:49:36

Egyszer régen vettünk egy kanapét az Ikeában. Adtak rá 3 év garanciát (huzatra is), a 2. év végén gond volt vele. Mivel menet közben a forgalmazásával leálltak, vissza akarták adni a huzat árát csere helyett. Persze a huzat nélküli kanapét megtarthattuk volna. Kis asztalcsapkodás és ordítás után visszavették az egészet. Az új kanapét is ott vettük meg, lassan már ez is két éves, ellenben semmi baja nincs. A régi egy ritka szar konstrukció volt, ez meg egy jobb.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.01. 16:22:17

Nagyon jól szórakoztam az íráson, tökéletes, elteszem emlékbe. És nagyot röhögtem a 2. kommenten, Bubuluc apuka találó megjegyzésén is.

Nálam az Ikea akkor vágta el magát, amikor például egy asztal fölé az árcédulán hatalmas számokkal kiírt egy elfogadható árat, aztán figyelmesebben megnézve tudtam meg, jóval kisebb betűkből, hogy ez az ár csak az asztal lapjára vonatkozik, a négy lábat még külön kell megvenni hozzá ezen és ezen az áron, darabját. Még jó, hogy a csavarokat ingyen adták hozzá. A példám kissé túlzás, de nem nagyon. És mindezt jópofin tegező hangnemben. Én is írtam nekik valamit jópofin tegező hangnemben.

Ma már az "Ikea dizájn, kínai minőség" korszakban járunk, mert már nekik is olcsóbb ott dolgoztatni. Igaz, hogy ebből eredően pár hete 95 forintért - ennyiért ma már egy pofont sem kapsz - vettem ott egy elég pofás kávésbögrét, és háromszor is megnéztem az árat, ugyanakkor a kanapéhuzat nálunk is megkopott, és már nincs forgalomban, ennyit a termékkövetésről. Nem mondom, hogy rossz áruház, de nem is olyan jó, mint a híre.

Pepe83 (törölt) 2010.04.01. 16:25:10

@Jim Raynor:

A hot-dog tényleg jó, de az „áfonyalé” ihatatlan szerintem :))))

kitikati 2010.04.01. 16:34:40

És mit szóltok a kétszáz forintos parkoláshoz. Per óra.

Mattiarjola 2010.04.01. 16:38:44

Bubuluc apuka, először olvastam gyöngyszemeid közül. Háttekivagy? Publikálsz valahol?

2010.04.01. 16:46:10

Van egy módszerünk, amit a negyedik Fabler Katt (játékmacska) hazavitele után rendszeresítettünk. Elvisszük a gyerek egyik kisebb, de kedvenc játékát magunkkal. Amikor a pénztárhoz érünk, búcsút veszünk az összes, útközben begyűjtött dögtől és csak az otthonról hozott kedvenc jöhet haza velünk. Mindig beválik. :-)

gidabiga 2010.04.01. 16:47:03

@buppi:

Budaörsön nem kell fizetni a parkolásért

acsa77 2010.04.01. 16:52:20

@Advanced Flight: én is jártam így 1-2-szer, azaz egy kerek kétszersülttel és egy tubus vöröskaviárral távoztam más tervek ellenére. Én is csak azért jártam, mert kaptam ajándékba utalványkártyát. De csak nyögvenyelősen tudtuk levásárolni.

Az ugyanis túlzás, hogy pl. kényelmes és praktikus ágyaik lennének. EGYETLEN ágyneműtartós, normális szivacsú kanapéjuk sincs, semmilyen áron. Végigpróbáltam a szivacsaikat is: mind kényelmetlen és drága.

És persze büszkélkedhetnek, hogy milyen klassz konyhájuk van, amikor töredék áron is lehet ugyanilyet eldugott lapszabászatoknál csináltatni. A tervrajzot gyengébbeknek az IKEA tervezője alapján, vagy fejből is lehet csinálni. Összeszerelni ugyanannyi idő, csak egy csap-pozícionáló kell.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2010.04.01. 16:52:37

Az übertrükk, amit legtöbbször alkalmazok, ha mondjuk csak egy tizes csomag AAA elemre van szükségem: visszamegyek a pénztáron át :)

Egyébként IKEA jófejségből akkor vizsgázott nálam (közepes eredménnyel), amikor megláttam, hogy egy sárga-kékbe öltözött úriember osztogat IKEAtáskát a bejáratnál. Megnézem a névtábláját, hát nem maga Roman Geist volt, az áruházigazgató! Na, mentemben, ahogy rámmosolygott, visszamosolyogtam, és felkiáltottam: Ah, you're the boss here! - Ezt valahogy nem tudta kezelni...

Gazz 2010.04.01. 16:55:33

Én is imádom az IKEA hotdogot, szerintem az a virsli nagyon király, de kifli is.

Nge Swazili Mbeko 2010.04.01. 17:03:15

@Zsola777: "A pöcköt csapnak hívják, általános iskolai anyag."
Hehe. Mérnökember számára pedig csak egy lyuk létezik, az összes többi ugyanis furat.

veghist 2010.04.01. 17:04:30

Fikázni jó, igaz? Jó érzés. Bearanyozza a napot. Ócsároljunk mindent együtt. Igazi tartalmas időtöltés, és a ársaság is remek.
Minden szar. Az élet szar. Az ikea szar.

Nem irigyellek benneteket.

PanelProli 2010.04.01. 17:18:51

Pár éve elváltam, azóta nem voltam az IKEA-ban :-)

Előtte egyébként nekem nem az IKEA, hanem a világ végén lévő MaxCity (vagy hogy' a túróba hívják) volt a mumus, oda tényleg csak a legnagyobb női hiszti után voltam hajlandó kimenni...

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.01. 17:32:38

@veghist: Nem minden szar, az élet jó.
De az Ikea szar!

Szóról szóra egyetértek a posztolóval!

Kayama 2010.04.01. 17:37:31

Minden elismerésem! Egyrészt a fantasztikus leírás miatt, másrészt a túlélési ösztönötök miatt, amit vásárlási őrületeink kapcsán elviseltek :) De, hidd el, nélkületek, pasik/férjek/apukák/kedvesek/Életek nélkül még sokkal több holmit összevásárolnánk eme nagyszerű svéd intézményben... ;)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.01. 17:43:10

Azért vannak itt egypáran, akik nem értik a tréfát. No, én velük nem mennék az Ikeába, az biztos.

nehogymárne 2010.04.01. 17:58:06

Nálunk az ikea sokáig "múzeum" néven futott, hiszen csak nézelődni jártunk oda, meg ötleteket lopni. Ja, persze, közben azért csak kosárba került néhány műtárgy is, és egy magyar havi átlagfizu gazdagította a már-így-is-nagyon-gazdagokat.

Két féle ikeábamenés van egyébként:

Az első, nagyjából a posztban leírtak szerinti asszonyengesztelő, ami mindig erősen ráfizetéses. Ilyenkor azért kell utána sokáig szerelni, hogy lássa mennyi mindent kapott.

A második, mikor tényleg valamiért megyek. Ilyenkor nem jön se nő, se gyerek, csak azt nézem meg, ami érdekel, és csak azért fizetek, ami tényleg kell. Nem mondom, nem egy félrekúrás, de az otthoni népszerűségnek, ha egyáltalán van olyan, alaposan betesz.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.04.01. 18:17:04

@Mattiarjola: Bubuluc apuka itt írogat a Paparázón, gyere vissza máskor is :)

nehogymárne 2010.04.01. 18:26:45

Egyébként nem igaz, hogy az ikea szar. Attól függ mit vársz tőle. (ha egyedi bútort, vagy kedves kiszolgálást akkor ráfaragtál) De ha egyedi bútor és kedves kiszolgálást, és echte svéd vagy nyugatnémet minőséget akarsz venni, akkor felejtsd el az ikeás árakat. Biztos van olyan aranykezű asztalos vagy lapszabász, aki olcsóbban termel, de én az ilyenekkel általában ráfaragok, vagy ha nem, amíg el nem készül, találgathatom, hogy milyen lesz. Szerintem (és meg lehet köpködni ezért) az ikea nagyjából értékarányosan teljesít, ellenben sok más bútoráruházzal.

A McDonalds-tól sem várom, hogy anyámat megverje paprikás csirkében, stílbútort és "egyedi megoldásokat" sem keresek az ikeában, és nem várok presztízst egy volkswagentől. Akkor sem, ha nem tellik többre-jobbra, mert az nem az ő hibájuk.

Píter 2010.04.01. 18:27:18

Tök mind1 ki mit mond, az ikea reggeltől-estig tömve van vásárlókkal, különösen hétvégén, amikor is elszabadul a pokol: tömeg-nyomor az áruházban, kígyózó sor az étteremben, a büfében és a kasszáknál is. Bármennyire szapulja bárki is, svédékhez akkor is dől a lé, büféstől-bútorostul-mindenestül = kurva sokan járnak oda (vásárolni).

Manapság divat lett fikázni az ikeát, de azért suttyomban mki odajár és tele a lakás a cuccaikkal. Szar fika írás egyébként.

stillhungry 2010.04.01. 18:31:38

huha, ez a sok sok szegény férfi...
Kérdés, ha te nem akarsz menni, viszton asszony két gyerekkel is simán haza bírja cipelni, akkor miért nálad van az autó, mért nem náluk, hogy megoldják a dolgot nélküled? Az Ikeában egy borzalmas dolog van, hogy a családok játszótérnek használják, és kibírhatatlanul sok az üvöltő gyerek...

kzolika 2010.04.01. 18:32:10

Tavaly újítottam fel az egyik lakásomat, volt benne egy régi konyhaasztal székekkel, gondoltam legyen Karácsonya a következő lakónak, veszek újat (full berendezett, gépesített lakás). Akkor egyszer örültem az IKEA-nak: vettem FASZOM asztalt 4 PINA székkel, vagy valami hasonlót 20 alatt (a felújítás összköltésgéhez képest gombokért legalábbis). Ez egy augusztusi szombat volt, a budaörsiben alig lehetett megmozdulni, annyian voltak. És vásároltak! Honnan a geciből van erre embereknek pénzük? Terveztük, hogy ott ebédelünk, de kb 20 méteres sor állt a pultnál. Na, ott eldurrant az agyam, előretörtem, fizettem az asztalt, aztán a Don Pepéből rendeltem egy pizzát.

kzolika 2010.04.01. 18:36:48

@PanelProli: Ja, MaxCity. Akinek nem veszem számra a nevét, hónapokig kerestetett velem dohányzóasztalt. Utolsó lehetőségként (bár féltem) elmentünk a MaxCitybe. Ott megtaláltuk. Majdnem 100 pénzért. Megtetszett. Kifizettem. Na, az is ott maradt az ő lakásában. Végeredményben volt esze, megvárta, amíg felújítom és újra bebútorozom a lakását, utána dobott ki. Azóta MaxCitybe se járok.

borovi 2010.04.01. 18:41:12

Hejj, ha nem asztali, hanem álló Fasz lett vóna... XD

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.01. 18:52:32

elvitte a kommentemet a blogmotor, fuck

a lenyeg: lehet osszerakni egyedinek tuno lakast is kozepszeru ikeas butorokbol, csak egy kis fantazia kell hozza (lehetoleg ne pont az ikeas desingerek altal megteremtett enteriort masoljatok, mert akkor lesz tucatlakasotok)

parkolas: elso ora ingyenes, utana minden ora 200. kiveve, ha a parkolojegyedet ervenyesited a penztarnal, akkor 3 vagy 4 ora ingyenes

a narancsdobozos ikeaszerszamkeszlet mar nagyon sokszor kihuzott a csavabol, 1500 forintert ingyen van

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.04.01. 19:23:09

Akárhányszor voltam ikeában, eltévedtem, de jókat beszélgettem a többi eltévedt vásárlóval. Általában férfiak voltak, akik nem figyelték eléggé az asszonyt, aki egy kanyarban elveszett.
A legjobb taktika, lefeküdni egy ágyra és ha hiányzunk valakinek, majd megkeresnek.

Viner Spicli 2010.04.01. 19:47:46

másnapos feleség által kirótt büntető ikea kör ;)))

csendesbob 2010.04.01. 20:05:55

cikkírónak nem csak a barátai primkók, hanem a párja is, ha nem tud megálljt parancsolni a vásárlási mániájának
ennyi

Bubuluc apuka 2010.04.01. 20:11:59

@xofi-extravaganja: Köszönöm a tanácsokat, igyekszem követni őket.

Baley 2010.04.01. 21:23:06

Részvétem a posztolónak. A vásárlást is lehet tudatos vásárlóként intézni, csak egy kis józan ész kell hozzá. Ha az nincs meg, akkor nem kell sírni. Ha a kacsa nem tud úszni ne a víz legyen már a hülye.
Garanciális szempontból nekünk az a tapasztalatunk, hogy nagyon jó az IKEA. Van aki nem szereti, szíve joga. Étterem és gyerekmegőrző ugyanígy. Lehet szeretni, lehet nemszeretni. Nekünk x gyerekkel jók a tapasztalataink.
Nem értem azokat, akiknek az a legnagyobb öröme, hogy másnapos stílusban nyafognak... Másnaposan szemesnek áll a világ.
Kétgyerekes apukaként nem érzek igényt rá, hogy benyomjam magam másnaposra. Elnyomott papucs sem vagyok, akit a felesége elráncigál olyan helyekre ahova igazából nem akar menni. Kevés a szabadidőm, valószínűleg emiatt a családommal töltött minden percem öröm. Az IKEÁ-ban töltött időnk plána.(Csúszda, vigyorgás, csokismandulás süti és ezek halmazata...) Komolyan érdekelne az eset emberi oldala. Miért nyom be az ember másnaposra 2 gyerek mellett? És miért ül be a kocsiba és megy el velük ilyen állapotban?

Dr. Strangelove 2010.04.01. 22:44:57

Szerzőkém, a poszt jó.
Baley és testvérei kedvéért szerezz be egy szarkazmus-táblát. :)

Baley 2010.04.03. 13:06:32

@Dr. Strangelove: Ha úgy érted, hogy fikázni trendi és ráerőszakolod a postra a szarkazmus cimkét, akkor valóban tapsolhatsz, hiszen ez esetben a szerző valóban csatlakozott a mai blog.hu mainstream-hez és a folymatnak kivállóan alárendelte a családját is.

Bubuluc apuka 2010.04.03. 22:08:54

@Baley: Gondolkoztam a dolgon, s arra jutottam, hogy tök igazad van. Ezért megfogadtam, hogy nem iszom többet.

kzgy 2010.04.10. 12:52:21

Próbálna meg Baley maotai-t inni, egész másképp állna a világhoz :)

Birinénje 2010.04.18. 19:25:37

@Pepe83:

Áfonyalé? Nekem tegnap vizet adott a gép ennél a feliratnál.Akkor még jó,hogy nem sikerült abból vételeznem.Viszont a limonádé egészen jó volt.A dög kötelező kaja,avval zárjuk a sort.

Nekem sem bírta a párom a járatot,egyfolytában mondta a magáét,tiszta ciki volt.Dőlt a szájából a "mi a f.sz ez"(néha igaza volt),és előttem trappolt,mint egy c.vajda. Ő ilyen.:) Megjegyzem,néha annyira primitív egy-egy bútor darab,hogy csak nézek. A fantázia nevek időnként nevetésre késztetnek,de az Ikea már csak ilyen.Valamiért olyan az atmoszférája,hogy én ott jól érzem magam. Megfogdosok majdnem mindent,és örülök,hogy van mit látni.A régi érában nem volt sehol sem ilyen,és bevallom,nekem mindig örömöt okoz,ha találok kedvemrevaló -leginkább konyha- cuccot.Nemrég szabadultam meg sok kis piros lábas és fazéktól,volt,amelyik már legalább 25 éves volt.

Viszont nem vásárolok ruhát,nincs butik járat.Ha nagyon kell valami persze bemegyek,de abban semmi jót nem találok.Előbb veszek meg egy plédet,mint egy pólót.Ez van.

Különben elismerésem az összes pasinak,akik végig kísérik az Ikeában a párjukat. Tegnap már nekem is hányingerem volt az egésztől,pedig én akartam menni..

ladybirdy 2010.05.01. 10:29:08

Hát nem is tudom.
Értem én, amiről folyik itt a szó, meg nem is értem. szerintem meg egyszerűen kevés az IKEA az országban, ha olyan prózai lenne, mint a TESCO manapság, akkor nem volna ilyen turisztikai célpont, ez az egyik.
a másik, a vásárlás, az pesrsze megint egy külön ügy, de azért még mindig messe az IKEÁt lehet élvezni legjobban, és ezt most nem azért mondom, mert én egy lány vagyok, mondjuk nálunk én vagyok az aki rühelli az ilyesmit, pont a férj az, aki nem, szóval értem én, amiről szó van, de egy kicsit szeretném megvédeni a svédeket akkor mégis, mert szerintem nem az alapkoncepcióval van itt a baj, ebben a műfajban meg végülis még mindig a legjobb.
Mondjuk én, mivel pénzem se nagyon van, ált. ötletlopásból megyek oda, aztán magam megcsinálom, az jobban izgat, mint otthon összerakni a legót.
ami engem viszont az ikeával kapcsolatban érdekel, az a tárgyak további élete, hogy ezek a fizfasz-lámpák, meg mittudoménk, amik minden családban ott vannak, hogy a gyerekeinknek lesz-e valaha jelentéssel bíró, hogy ja, neked is volt olyan az ikeábóL régen, hogy...? mint nekünk a mittudomén, Orion tévé, vagy ilyenek.
mert pl. akinek holdacskás lámpa van a kisszobábanm, azoknak holdacskás lámpa van a kiszobában, ez egy közös szál, amin el lehet indulni.
aztán persze lehet, hogy tévedek, és nem jelentenek majd semmit nekik.
Én egyébként a végén a kisboltot szeretm az ikeában egedül, jó az áfonyalekvárjuk, meg a rénszarvasos tészta, az bejön a gyerekeknek.

kishal111 2010.06.29. 21:59:30

Színt vallok először is: nő vagyok, és szeretem az ikeát.

A poszt különben jó, sokat röhögtem.

Az áfonyalé szerintem botrányosan vizes, ihatatlan, áfonyához meg köze nincs. A hotdogot is utálom úgy, ahogy van. :D

Azt viszont észre kell venni ám, hogy van a minőségskála az ikeában elég széles. Vannak nagyon gagyi cuccok, amikkel nem kell szóba állni. És vannak minőségiek is. Én csak az utóbbiakból veszek. És azok rendszerint be is válnak. Gyreekcuccok, textilek jók. Konyhák pl szerintem is nagyon profik minden szempontból... A kikás lapraszerelt bútorokon valahogy soha nem jó helyen vannak azok a ... lyukak. Az ikeásokon meg igen.

Az én volt pasim azért utálja az ikeát, mert egyszer elhagyta a parkolóban a pénztárcáját. Valamire rá kell fognia. :DD

kishal111 2010.06.29. 22:44:09

Ja, még annyit, hogy a termékek bugyutának ható "fantázianevei" értelmes svéd szavak. Köznevek vagy keresztnevek, földrajzi nevek.
Pl.
ekorre = mókus (gyerekhinták neve)
minnen = emlékek (gyerekágy neve)
bomull = pamut (függöny neve)
Ivar, Olle: [ezek fiúnevek] (polc, szék neve)
Lidingö: [ez egy sziget Stockholmban. ö = sziget] (konyhabútor neve)

Nem kioktatás, vagy valami, csak úgy mondom.

Pár éve valami nyelvművelő műsorban is lázadoztak a "DJUNGELORM puha állat" (= dzsungelkígyó) :D ellen, hogy milyen nemmagyaros a hangzása, stb.

Különben elég vicces lenne, ezt magyarban elképzelni ilyen multis kontextusban. Bemegy a spanyol/ausztrál/svéd a nemzeti színeinkben pompázó, piros-fehér-zöld szerkós eladókkal benépesített áruházba, és csak kapkodja a fejét a SÜNDISZNÓ fotelok, CSAJÁGARÖCSÖGE és HAJÓGYÁRI-SZIGET konyhabútorok, DZSUNGELKÍGYÓ plüssállatok közt...

Bubuluc apuka 2010.07.05. 22:19:59

@kishal111: Szerintem nincs olyan nyelv, amiben ilyen hülye szavak lennének.

kishal111 2010.07.25. 22:09:15

@Bubuluc apuka: A svéd nyelv olyan, amilyen.
Ez nem szerintem-kérdés, hanem ténykérdés. :)

A Gugli a barátod :), ha nem hiszed, nyugodtan járj utána. :)

bozs 2010.08.13. 19:51:36

:)

De azért a svéd az úr... ;)

Szuper volt a sztori! Gratula!

Ági
www.svedbutor.hu
süti beállítások módosítása